سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

۴ بازديد

 

آلمان مهد بهترین دانشگاه های جهان..!! این کشور با وسعتی ۳۵۷٬۳۸۶ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۷/۸۳ میلیون نفر، نه تنها ارزانترین و دانشجوپذیرترین کشور اروپا برای تحصیل است بلکه در سطح جهانی و بین المللی هم دارای اعتباری ویژه ای است. زبان رسمی این کشور زبان آلمانی است که شاخه ای از زبان های هندو-اروپایی میباشد. هزینه زندگی دانشجویی در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی کاملا منطقی است.

اگر می خواهید با ۱۰ شهر برتر آلمان آشنا شوید؛ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

1. هامبورگ (Hamburg)

این شهر منحصر به فرد که دومین شهر بزرگ آلمان لقب گرفته دانشگاه های خصوصی و دولتی زیادی دارد که باعث شده لقب شهر دانشجویی را نیز از آن خود کند. دانشگاه های هامبورگ هیچ گونه شهریه ‌ای از دانشجویان بابت تحصیل در این دانشگاه دریافت نمی‌ کند.

2. برلین (Berlin )

زندگی در پایتخت مزیت ها و معایب مخصوص خودش را همراه دارد. برلین شهری مدرن با چاشنی هنر و تاریخی غنی به حساب می آید. یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که برلین را از دیگر شهرهای اروپایی جدا می کند، وجود کالج ها و دانشگاه هایی برای تحصیل در آلمان است که هر ساله دانشجویان زیادی را از سراسر ایران به سمت خود جذب می کند.

3. مونیخ (Munich )

مونیخ یکی از گران ترین شهر های آلمان است که با هر برنامه ریزی ای که پیش بروید در آخر هزینه های سرسام آور این شهر اذیت تان خواهد کرد، زیرا صرفه جویی در هزینه ها در این شهر غیر ممکن شده است. مونیخ، بیشتر به عنوان شهر گردشگری مورد توجه ایرانیان قرار گرفته و کمتر کسی به فکر زندگی در این شهر پر هزینه می افتد. 4. فرانکفورت (Frankfurt)

زندگی در هر یک از شهرهای آلمان رنگ و لعاب مختلفی دارد. فرانکفورت شهری دانشجویی است و همچنین شرایط کار پیدا کردن در این شهر به نسبت دیگر شهرهای اروپا بهتر است. بسیاری از کسانی که به دنبال شرایط تحصیلی و کاری مناسب در آلمان می گردند، فرانکفورت را برای زندگی انتخاب می کنند. البته این شهر هم هزینه های بالایی را در بر دارد اما این هزینه های بالا مانند مونیخ نیست و مهاجران پس از مدتی و با پیدا کردن شغل مناسب می توانند شرایط خوبی را برای زندگی در فرانکفورت برای خود رقم بزنند..

5. کلن (Cologne)

با توجه به هزینه زندگی دانشجویی در آلمان می توان گفت که کلن یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی است. این شهر همچنین به عنوان مراکز مهم تجاری و فرهنگی در غرب آلمان شناخته می ‌شود و بسیاری از کسانی که تمایل به تحصیل در آلمان دارند، این شهر را انتخاب می‌ کنند.

6. دوسلدورف (Düsseldorf)

هزینه زندگی در دوسلدورف برای ایرانی ها نسبت به دیگر شهرهای آلمان منطقی تر به نظر می رسد. البته بیشترین هزینه ای که در این شهر برای شما گران تمام خواهد شد هزینه اجاره اتاق خواهد بود. اما هزینه های جانبی مانند خورد و خوراک را می توان کنترل کرد. البته در این شهر می توانید برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کارت های ماهانه خریداری کنید و این گونه در هزینه های خود کمی بیشتر صرفه جویی کنید.

.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.